Kent merkezine giriş ücreti işe yaradı

İngiltere'nin başkenti Londra bu soruna ciddi anlamda el atıp çözmeye çalışıyor. 2003'ten bu yana uygulanan ve son dönemde kapsadığı alan genişletilen ''şehre giriş ücreti'' sistemi kentte trafiğin azaltılmasında önemli rol oynuyor.

İngiltere'nin 7.5 milyon nüfuslu başkenti Londra ülkedeki ulaşımın da merkezi. Her yıl ortalama 15 milyon turist kente geliyor, yurtiçi tren seferlerinin yüzde 70'i de Londra'da başlıyor. Londra ulaşım ağının performansı ülke genelini doğrudan etkiliyor. Londra bütün bu yüke rağmen trafik sıkışıklığını azaltmayı başaran dünyadaki ilk büyük kent.

Başarının altında ne yatıyor? Herşeyden önce kentin gelişmiş bir metro sistemi var. İkincisi, Londra kent merkezinde 2003'ten bu yana uygulanan "trafik sıkışıklığı vergisi" sistemi. Buna göre, kent merkezinde belli noktalara sabah saat 07.00, akşam 18.00 saatleri arasında giriş yapan araçlar 8 pound, yani 22 YTL ödemek zorunda.

Ücret ödemeyenlere ise 100 pound, yaklaşık 270 milyon YTL ceza veriliyor. Uygulama Buckingham, Westminister, Chelsea gibi trafiğin yoğun olduğu bölgeleri kapsıyor. Uygulamanın sonuç vermesi üzerine uygulama daha geniş bölgeye yayıldı. Amaç halkı toplu taşım araçlarını kullanmaya teşvik etmek. Londra Belediye Başkanı Ken Livingstone'a göre uygulama başarılı: "Sistemin beklediğimizden daha fazla yararı oldu. Özel araç kullanım oranında ilk aşamada yüzde 20'lik bir düşüş beklemiştik, ama bu oran yüzde 40'a ulaştı. Londra merkezinde karbon emisyonunu da yüzde 20 oranında azaltmayı başardık."

Kaynak

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat Ağacı'nı hatırlayanlar var mı?

Car Mechanic Simulator 2021 oyunundaki arabaların gerçek isimleri

The Betrayed Samurai (Samuray'ın intikamı)