Hayat Ağacı'nı hatırlayanlar var mı?

90 lı yıllarda televizyonda insanları ekranlara bağlayan aklı başında dizilerden biri Hayat Ağacı (Generations) idi. Jeneriğinin sonunda bir ağaç resmi çıkardı ki bu nedenle TRT dizinin adını Hayat Ağacı yapmıştı. Bu yine iyi Young and Restless dizisinin adı, sadece baş harfleri aynı olsun diye Yalan Rüzgarı diye uydurulmuştu ya! Bu dizide zengin ve soylu bir aile (Whitmore) ile geçmişte onların hizmetkarlığını yapmış diğer ailenin (Marshall) ve hepsinin çocuklarının günümüzdeki ilişkileri temel alınıyordu.

Dizinin şüphesiz en dikkat çeken ve en önemli karakteri Sam Whitmore (Kelly Rutherford) idi. Bilinen adıyla Sam Türkiye'de o kadar ilgi çekmişti ki ne olduğunu hatırlayamadığım bir yarışmada sunuculuk bile yapmıştı. Çok sevenleri de vardı çok nefret edenleri de! Sam'in o zamanki ve şimdiki haline bir bakın.

Diğer önemli karakter ise sonradan diziye katılan Teğmen Kyle Masters karakterini oynayan (Robert Torti) idi. Kızların hayallerini süslemesi nedeniyle bazı erkeklerde de Kyle modeli saçlar ve sol kulağa uzun, ince küpe takma sendromu oluşturmuştu. Neyse ki o sendrom çabuk geçti. Bazı kişiler ise onu Richard Marx'a çok benzetirdi ki hakikaten çok benzerdi de.



Bir de Monique McCallum (Nancy Sorel) vardı. Güzeldi ama çok soğuk bir tipti. Solda yeni hali var. Nancy Sorel 4400 dizisinde Jane Orman rolünde de oynamış. Sam, dizide Monique'in teyzesi oluyordu. Marshall'ların oğulları Adam (Kristoff St. John) ile beraber üçü aynı evde otururlardı. Bu adam Yalan Rüzgarı'nda da oynamıştı. Sonra Monique, Jason Craig (Anthony Addabbo) adında bir fotoğrafçı sevgili yaptı kendine (Sam onu da ayartmıştı önce) sonra o adamı dizide öldürdüler ve Kyle olayı araştırmaya geldi. Ben o zaman demiştim Jason ölmedi diye ve dediğim çıkmıştı. Miras olayından dolayı bunu yapmışlardı ama üzerine onlarca bölüm yapmışlardı bu konuda. O adam o kadar bölüm dizide gözükmedi acaba yine de para alıyor muydu diye hep merak etmiştim!

Bir de eski bir yıldız oyuncu kadın (ki daha sonra bu kadının Jason'ın annesi olduğu ortaya çıkıyordu) ile Sam'in ilk ayarttığı ve okuldan atılmasına neden olduğu üniversite hocası Rob Donnelly (George DelHoyo) vardı. Evlenmeleri olay olmuştu. Çünkü miras olayı Jason öldü sanıldığı için annesine kalmıştı. Bunların ailecek Sam ile atışmaları süper olurdu.

Dizide bir de Adam ile gizli aşk yaşayan Doreen vardı. Onun psikopat ve komik aynı zamanda Adam'ın babasının iş ortağı olan bir kocası vardı. Daha sonra Doreen'in Adam'dan hamile kaldığı ortaya çıkıyordu.

Üzerine onlarca bölüm yapılan diğer konular ise şunlardı: Yıllarca kaçak yaşamış Dr. Daniel Reubens, onun kızı Maia (Vivica A. Fox) ki Adam, Doreen faciasından sonra bir de bu olaya bulaşmıştı (bahtsız bedevi). Ayrıca Adam'ın ablası savcı Chantal, futbol yıldızı uyuz Eric Royal'ı önce hapse attırmış sonra aşık olmuş ve sonunda onu kurtarmıştı. Bir de oteller kralı Jordan Hale vardı ki Sam'e yanıktı, Kyle'ı Sam'den uzaklaştırmak için elinden geleni yapıyordu. Ama sonunda Sam'in sayesinde Kyle onu çok değerli sanat eserlerini çaldığı için (ona benzer bir şeydi) tutuklamıştı. Mary teyze ise bir fenomendi! Mirasa sahip olmak için yapmadığı numara kalmamıştı.

Son bölümün son sahnesinde Doreen, Henry Marshall kriz geçirirken her nedense ilk yardım için adamın üzerine çıkmış ve odaya dalanlar bunu "pozisyon icabı" zannetmişlerdi :D Çok abuk bir sahneydi ya!!!

Kaynak: Oyuncu isimleri için tv.com dan yararlandım, bilgiler ise tamamen hafızamdan!

Yorumlar

Can dedi ki…
Mr. Rodrigo, I can't understand. Can you say it in English?
Adsız dedi ki…
tamamen aynı şeyleri hatırlıyorum :)) özellikle son bölüm son sahne. o kadar saçma bitmişti ki dizi, acaba ben mi hatırlamıyorum dedim yıllarca kendime :) ama şimdi emin oldum ki gerçekten son sahneymiş :))) hatta o sırada ilk adam görüyordu sanırım onları :) şimdi olsa tekrar izlerdim kesin...
Unknown dedi ki…
harika oldu bu yazıyı okuduğum. bütün dizi son bölümüne kadar özetlenmiş.. tamamen katılıyorum :) teşekkürler..
Unknown dedi ki…
keşke tekrar yayınlansa...
Unknown dedi ki…
Kyle'ın, evin üst katından aşağıya itfaiyeci gibi inişine hasta olurdum..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Car Mechanic Simulator 2021 oyunundaki arabaların gerçek isimleri

The Betrayed Samurai (Samuray'ın intikamı)