Danıştay baskınının 1.yılı

Geçen sene bugün 17 Mayıs 2006 da Danıştay baskını sonucu Danıştay üyesi Mustafa Yücel Özbilgin öldürülmüş diğer üyelerin bazıları da yaralanmıştı. Bu cinayete asıl neden olanlar hatta "asıl azmettirenler" o günlerde bu cinayeti, kendilerini zor durumda bırakmak istediklerini düşündükleri orduya bile yüklemeye çalıştılar. Bazıları cenazeye katılmak istediler ama "Katil" sloganlarıyla ve çok büyük bir tepkiyle karşılandılar. Cinayeti işleyen kişi cinayeti neden işlediğini açıklayınca bu iddiaları ortaya atanlar da sanki hiçbirşey olmamış gibi suspus olmuştu.

Aradan 1 yıl geçti ve gazetelere baktığım zaman bu konuda hemen hemen hiçbir haber göremedim. Bazı gazetelerin yayınlamasını zaten beklemiyordum ama diğer gazetelerin bunu unutmuş olması ya da unutturulmuş olması üzücü. Varsa yoksa seçim, aday listeleri, Laikliğin sorgulanması(!), bikini hangi ünlüye yakışıyor vs vs...

Hürriyet'te sadece Emin Çölaşan'ın bu konuda yazısını gördüm ve paylaşmak istedim:

Emin Çölaşan - Kanlı baskının birinci yılı

TÜRKİYE, Türkiye olalı böyle bir iğrençliğe tanık olmamıştı. 17 Mayıs 2006 günü, bundan tam bir yıl önce Danıştay baskınını dehşetle öğreniyorduk.

Sabah saatlerinde elinde tabancasıyla bir adam, Danıştay’ın kapısından içeri giriyor, toplantı halinde bulunan 2. Daire’yi basıyor ve elindeki tabanca ile heyet üyelerine tek tek ve hedef gözeterek ateş ediyordu...



Yazının tamamı için

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Bu olay benim dikkatimi çok çekmişti üzerinde biraz da araştırma yaptım. Özellikle kameralarla ilgili hataya. Karşıma çok enteresan sonuçlar çıktı Mesela kullanılan kamera kayıt sistemi İsrail yapısı ve red hat linux işletim sistemine sahip Regard log marka bilgisayar tabanlı bir kayıt cihazı dileyen cihazı internetten araştırabilir.

Neden kamera kayıtları yok diye epey spekülasyon yapıldı bir rivayete göre o gün tesadüfen cihazın enerjisi kesildi bir başka rivayete göre cihaz arızalandı.

Öyle ya da böyle bu konuda bir sabotaj vardı ve işin tuhafı kimse bu konunun üzerine gitmedi. Bence bu tarz eylemlerde içeriden destek olmadan böyle bir saldırı yapılamazdı.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat Ağacı'nı hatırlayanlar var mı?

Car Mechanic Simulator 2021 oyunundaki arabaların gerçek isimleri

The Betrayed Samurai (Samuray'ın intikamı)